A Toyota átvette a vezetést, legalábbis a nagycsaládosok autóvásárlási támogatásának népszerűségi listáján – írta Varga Mihály friss Facebook-posztjában.
Eddig húszezer család vásárolhatott legalább hétüléses autót a nagycsaládosok autóvásárlási támogatásával - közölte a családokért felelős tárca nélküli miniszter hétfőn a Facebook-oldalán.
Közel 4 ezer új, hétüléses autóra kötöttek lízingszerződést 2020-ban az érintettek az államilag támogatott autóvásárlási programban, a támogatás óta eltelt másfél évben pedig csaknem 6 ezret. A támogatási rendszert sikeresnek tartó Magyar Lízingszövetség adatai szerint 2020-ban a lízingcégek 11,6 milliárd forinttal finanszírozták a nagycsaládosok autóvásárlásait, ez autónként átlagosan 2,96 millió forintos finanszírozott összeget jelent.
Összeállt a 2021-ben érvényes családtámogatási rendszer, amely minden eddiginél bőkezűbb a gyermekes családokkal és a családalapítás előtt állókkal. A Portfolio számításai szerint a három gyermeket tervezők akár 35 millió forintnyi vissza nem térítendő támogatást és 18 millió forintnyi kamattámogatott hitelt vehetnek igénybe az évek során egy nettó 30 milliós lakás megvásárlása esetén. Ami a háromgyermekeseknél 35+18 millió forint, az a kétgyermekeseknél 13+20 millió, az egy gyermeket vállalóknál pedig 6+13 millió. Bemutatjuk, hány gyerekre mekkora összeg igényelhető január 1-jétől.
130 ezren kérték már a babaváró hitelt, és 17 ezren a falusi CSOK-ot - derült ki abból a közleményből, amit a családokért felelős tárca nélküli miniszter juttatott el az MTI-hez.
Felkerültek a magyar autópiac térképére a hétülésesek - több mint 15 ezer nagycsaládos kapott állami támogatást az új autójához. Az állam a program tavalyi indulása óta eltelt bő egy év alatt összesen 35 milliárd forint támogatást nyújtott a három - vagy többgyermekes családoknak az autók beszerzéséhez. A támogatást a járvány ellenére is biztosította és a jövőben is biztosítja a kormány – közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a Magyar Lízingszövetség és a GÉMOSZ közös közleményében.
Áprilisban 10 milliárd forint fölé emelkedett a nagycsaládosok autóvásárlási programjában megvásárolt autókra kötött lízingszerződések összege – közölte a Magyar Lízingszövetség. A szervezet tagvállalatai a program tavaly júliusi indulása óta pedig több mint 3605 új hétüléses autóhoz nyújtottak finanszírozást, egyenként átlagosan 2,8 millió forint értékben. Április az eddigi leggyengébb hónap volt.
A 10+10 milliós CSOK 2016-os bevezetése után idén újabb szintet lépett a kormány családtámogatási politikája. Olyan új fogalmakkal ismerkedtünk meg, mint a babaváró hitel, a falusi CSOK vagy az újautó-támogatás. Bár óriási ösztönzőket tartalmaz a program (a most családot alapító leendő nagycsaládosok akár 28+15 milliót is kaphatnak), egyelőre korai lenne sikeresnek és eredményesnek nyilvánítani a programot, a demográfiai adatokból ugyanis a házasodási kedvet leszámítva egyelőre nem látszódnak fordulatra utaló jelek.
Eddig közel 14 ezer kérelem érkezett be a nagycsaládos autóvásárlási programra - árulta el kérdésre válaszolva a Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki Kormányinfón.
Varga Mihály pénzügyminiszter Facebook-bejegyzése szerint szeptember közepéig 12 814 kérvény érkezett a nagycsaládosok autóvásárlási programja keretében. Közel 700 szerződést már meg is kötöttek, ebből pedig látszik, milyen autók iránt nőtt meg leginkább a kereslet.
Az infláció magas,ű drasztikus kamatemelések jöhetnek.
Hiába csökkent a Fed, a hitelkamatok csak emelkednek.
A háború eszkalációjáról szóló tudósításunk folyamatosan frissül.
Megérkezett év végi, korlátozott ideig elérhető Signature-akciónk!
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?